בית ספר אלאנואר מסעדה

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
צפון
רשות
מסעדה
מגזר
דרוזי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ו
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
כן
מוטב
מ. מקומית מסעדה
רפורמה
אופק חדש
חמישון טיפוח יסודי
5
עשירון טיפוח יסודי
9
אשכול למ"ס רשות
2
מורים בעלי תואר שני+
33.3%
חציון וותק הוראה
12 שנים
שילוב חינוך מיוחד
6.2%
כתובת
מסעדה, מסעדה
טלפון
04-9959124
מנהל/ת
אומימה אבו שאהין
מפקח/ת
יוסף חסן

עובדי הוראה

8
מורים
40
מורות

תלמידים

246
בנים
224
בנות

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

10,038,593 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

8,823,832 ₪
עלות שעות הוראה
8,823,832 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,214,761 ₪
שירותי היקף
835,788 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
50,139 ₪
חינוך מיוחד
54,798 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-6,200
רכישות חוזים והקצבות
194,687 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
85,549 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
497,652 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
21,177 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
25.0

מיצ"ב - הישגים לימודיים

ערבית ה'

אנגלית ה'

מתמטיקה ה'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
92%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
61%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
59%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
69%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
100%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
77%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
92%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
92%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
15%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
53%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
65%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
22%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
71%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
69%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
89%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
24%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
13%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
2%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
8%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
13%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
4%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
18%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
10%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
17%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
81%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
76%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
89%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
74%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
77%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
76%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
77%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
83%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
74%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
75%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
59%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
86%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
68%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
85%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
54%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
15%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
100%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
92%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
77%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
92%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
82%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
88%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
84%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
65%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
79%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
60%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
75%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
87%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
89%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
82%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
71%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
85%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
87%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
83%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
68%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
83%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
85%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
100%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
77%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
81%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
84%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
80%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
77%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
72%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
76%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
69%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
64%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
62%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
71%